söndag, maj 27, 2007

Födelsedag och klassträff !



I fredags var jag tvungen att åka och handla lite elprylar till jobbet. När jag ändå var i närheten så slank jag in på en byggmaterialfirma. Stötte på en gammal klasskompis som jag inte sett sedan början av 90-talet. Mindre än 5 minuter senare träffar jag en till som jag dock träffade för 7 år sedan på klassträffen, men har annars inte sett sedan början av 90-talet. Tyvärr var jag ute i tjänsteärende och hann inte stanna kvar och snacka. Tråkigt. När jag kom tillbaka till jobbet var farsan där och vill ta hem min bil för tvätt och vaxning. Inte tackar man nej till ett sådant erbjudande.

Lördag morgon ringer telefonen före 8, har en annons ute på en hundgård som stått och skräpat ute på uppfarten. Jag lovar att hålla den tills kvinnan väckt sin gubbe, kastat in lite frukost i honom, kopplat hästkärran och tagit sig hit. Sedan går telefonen varm och jag lovar nästa att om hon som var först inte tar den så ska jag ringa upp honom. När sen hästkärreekipaget dyker upp visar det sig att kvinnan är en klasskamrat som jag inte sett sedan vi slutade högstadiet 1980, med undantag av klassträffen 2000. Vi snackade i över en timma innan de var tvugna att åka vidare.

Grattis Elias på 2-årsdagen, hoppas att du får mycket leksaker och en god tårta utan laktos.

Var ner och träffade min lokala frisör för första gången, trevlig kille som var väldigt duktig, tror faktiskt att det var min näst bästa klippning någonsin. 150 spänn samt var 6:e klippning för 75 spänn gör att jag kommer att återkomma fler gånger.

Idag ska jag ägna mig åt lite trädgårdsarbete, lite snickrande, betala räkningar kärra grus och lapa i mig lite sol, samt ringa min andra son som bor i Delsbo. Trädgården börjar se hyfsad ut men det är fortfarande gott om ogräs som växer i gräsmattan och i rabatterna och en röjning vid komposten skulle lyfta trädgården avsevärt.

Det får vara allt för idag ha en bra en!

M

Inga kommentarer: