onsdag, juni 06, 2007

Ja må vi leva...grattis Sverige på födelsedagen!

Jaha får väl rätta till fasadflaggan idag då. Har äntligen fått lite andrum, skattepengarna har kommit och jag får ta underhållet på avbetalning fram till i höst. Äntligen kan man unna sig någonting.

Jag var hem till min bror och hans fru och hämtade 40 kvm parkettgolv som ska slipas, eventuellt färgas, lackas och läggas i vardagsrummet och köksgången på nedre våningen. På vägen hem fick jag se något i ögonvrån som rörde sig en bra bit ut på ett fält, så jag stannade slet upp kameran ur ryggan och klev ur bilen. Det var en råget med 2 pyttesmå kid som var ute på grönbete. Tyvärr var det lite för långt borta för att få några bra bilder men ett par halvhyfsade fick duga. Hade lite ont om tid så jag stannade bara i ett par minuter för att hinna handla och lasta in parkettgolvet i garaget innan det vart fuktigt i luften.

Jag lider fortfarande av solsvedan jag skaffade mig i lördags av allt för lång exponering av solljuset liggandes i en stol på altanen. Fixade ett par enklare kryss och melodikrysset, tog ett par kalla öl och läste tidningen, fixade bromsarna på bilen, kärrade lite grus och gjorde sedan misstaget att sätta mig på framsidan av huset med lite grekisk bondsallad ett par glasvin och lite musik från datorn. På söndagen fick jag en cykel såld och åkte ner till macken, och köpte gasol till grillen, och till Lidl och köpte After Sun att smörja in mig med.

Nej nu ska jag gå ut i solen och njuta av ledigheten med en öl eller två och kanske knalla ner till Gammelgården. Ha en bra nationaldag.

M

Inga kommentarer: