lördag, juni 16, 2007

Öl & Eldeman


Så var det dags igen, för lite kall öl i solen och melodikrysset via webben. Jag är helt klart värd lite rekreation som jag har slitit. Jag var ledig igår (kompade mina 6 timmar) så jag passade på att lämna in bilen på service och åkte med min bror hem till honom och hjälpte till att riva hans kök. Bort med alla vitvaror till hall och altan och ner med alla överskåp som var spikade så medels borrmaskin fick vi ner dem. Sedan bort med luckor, lådor, bänkskivor och stommar, lysrörsarmaturer eluttag diskbänk och dyligt. Hela klabbet bars ut till altanen och uppfarten. Vi bröt för en kort fika och en snabb lunch hemma hos mor och far och för att vinna tid så hämtade min mor min bil hos verkstan. Sedan bröt vi upp golvet av körsbärsträ och bar ut det till altanen och när vi var nästan klara dök mamma upp med min bil och vi kunde lasta bilen och släpet fulla med skåp och luckor. Jag fick plats med nästan allt utom diskbänk, vitvaror, bänkskivor och golv.

När jag sedan kom hem, lagom till Stargate-SG1 med ett glas vin och en timmes paus, så lastade jag av släpet och fyllde således upp garaget med golv och kök. Så efter herr Eldeman så ska jag tömma bilen på luckor och lådor och dyligt.

Äldsta grabbens kommuns handläggare ringde upp mig härom dagen och sa att X1 ville ha ett utökat umgänge för Adam och mig, men jag förklarade för handläggaren att X1 ljög och fick henne att förstå det också. Det är nu en vecka sedan jag ringe för att tala med sonen men möttes av telefonsvararen och lämnade ett meddelande om att Adam skulle ringa mig när han kommit hem. Har inte hört något ännu. Har inte fått veta av kommunen när skolavslutningen skall vara, hans första, och jag lät meddela mitt missnöje över deras kommuns agerande. Jag har trots allt gemensam vårdnad men har aldrig fått veta någonting gällande dagis och skola. Man förundras över hur lättlurade och korkade en del kommunanställda kan vara, de går bara efter regelboken och har inte förmågan att stanna upp och fråga sig själva "om detta verkligen kan vara möjligt eller troligt". Det där med att pappor har samma rättigheter som mammor är och förblir rena dyngan för så länge som personer inom socialtjänst och familjerätt och dyligt inte kan konsten att tänka könsneutralt så kommer vi fäder alltid att få bita i det sura äpplet.

Min andra son och hans mamma vill ju bo med mig men får inte för sin kommun, för då kommer de att fosterhemsplacera honom. De har dock inga grunder för detta utan använder sig av lite flummiga uttryck och dolda hot, säger en sak till mig och en annan till henne. Hon är ju så nerdrogad av antidepressiva, lugnande och dyligt att hon inte kan ifrågasätta och agera som vi andra skulle ha gjort. Hon fogar sig till vad som helst för att inte bli av med vår son, så nu är vi separerade för en lång tid.

Nej fy fan vad livet är härlig, det är inte konstigt att folket går på droger och alkohol. Så nu måste jag nog söka lite glädje i den där kalla ölen och njuta av solens strålar och lyssna till lite kluriga musikaliska tankenötter och sedan tömma bilen och kanske, om det blir tillräckligt varmt, ta mig ett dopp i poolen. Ni får ha det så bra som ni kan göra det för er, vi syns och hörs. Om uppkopplingen kommer igång igen.

M

Inga kommentarer: