lördag, juni 23, 2007

Om 5 veckor är semestern över :-(

Jaha det var midsommar det, kommer väl inte gå till världshistorien direkt. Satt ute och åt en silltallrik med en apelsinsnaps och en 1856:a. Jobbade med att tömma släpet och bilen på lite körsbärsgolv från brorsans hus samt ett ton sten som jag köpt på Bauhaus. Placerade ut stenarna där de skulle vara och grävde och dränerade för en liten stödmur. Sedan ringde jag upp lite folk och önskade glad midsommar, bla farsan som visade sig vara i Finland hos min faster som nyligen råkat ut för cancer i magen, farfar dog i cancer vid 89 år ålder. Hon mådde som väl är bättre.

På kvällen grillade jag lite flintastek, ja jag vet att det är skräpmat men jag var inte inspirerad, och mixade lite potatissallad från "Von Lidl" med lite rödlök. Ett par glas vin och lite TV samt mixtrande med datorerna och sedan var det dags för säcken.

Som ni ser av bilen så finns det en lite mindre gård, 5930 m2 tomt, till salu. Jag var på visningen förra söndagen tillsammans med mina föräldrar. Mycket intressant eftersom det är mitt förra hus!!! Killarna som köpte det har byggt om en del och det var kul att se hur de hade löst de problem som jag inte kom på eller vågade att utföra. På den tiden sträckte jag mig till att riva en vägg, ett kök samt att bygga upp nya dylika, samt renovera ett torp från grunden. Nytt tak, skorsten, panel, rännor, fönster, dörr och på insidan nya golv, nytrapp panel, kakel, klinker, tapeter, och in med el, vatten, avlopp samt telefon. Faan man var nog inte så feg när det kommer till kritan, Bra jobbat.

Ringde och pratade med min äldsta som var överlycklig att skolan var slut, konstigt...kan inte minnas att Delsbo Kommun/Skola skickat mig något meddelande om att de skulle ha skolavslutning (hans första), kan det vara en komplott/genus fråga? Han berättade att hans mamma fått ett nytt barn en kille, han verkade inte särskilt imponerad utan bytte snabbt samtalsämne till lekkamrater, spel och leksaker. Han sa att han längtade efter att få komma tillbaka hem till mig. Sånt värmer, det finns inte en kvinna på jorden som kan värma ett hjärta på samma effektiva sätt som ens barn kan.

Åt precis lite sill med tillbehör, snaps och öl, och tittade på BBC Prime, enligt mig den bästa kanalen i combo med Travel channel. Vädret ger en ingen inspiration och efter en snaps och öl så får det väl bli soffan och TV för resten av dagen. Har faktiskt plockat ur 2 flyttkartonger idag med ett glädjande resultat, hittade saker jag letat efter i över ett år.

Var hos käftis i torsdags, en liten nätt tjej med fantastiska egenskaper, jag tror att det var min bästa behandling någonsin. Notan denna gång var på nästan 2 papp, och så tvekar folk att gå dit, ja men självklart, när hade du själv en tvåtusing över? Med dubbla underhåll, hus och resor till och från jobbet så finns det inte på kartan. Fick skjuta upp visdomstandsutdragningen, långt ord, till nästa kallelse. Ni får ha det så bra och är det något ni undrar över så är det bara att skriva.

M

Inga kommentarer: