tisdag, juli 10, 2007

Attans snabbt!!!

Bjöd på en Webbkamera på Tradera och fick den till slut för 205 spänn inklusive porto, helt OK. Auktionen var över 21.15 i söndags och idag låg den i brevlådan och jag menar, då var ändå posten inblandad...

Försökte fixa allt med installation och dyligt men var tvungen att slita mig för att få nånting gjort i sovrummet, sexigt eller hur. Tyvärr var det bara jag där tillsammans med en hammare och ett gäng lister som jag gjort själv, ni får se sen när allt är klart. Sovrummet ska gå i indisk stil och sängen har jag byggt själv och den är nästan klar, jag hoppas att den blir klar nu i veckan. Styvfarsan kommer i morgon och hjälper mig med staketet och lite annat utejobb och vi kör igång tidigt så då får sovrummet vänta.

Annars har jag tagit det lite lugnt för jag har ju trots allt semester och jag behöver verkligen ladda batterierna. Tog några bilder i trädgården, fan va nöjd jag är med macron på kameran, det röda i blomman får inte plats på skärmen när jag väljer verklig storlek i bildprogrammet, OK det är på den bärbara så säg 15 tum, men ändå. Skulle behöva ett par dagar till att rensa ogräs, klippa gräset, kanta rabatter osv, etc, jada jada jada. Kanske till helgen om inte något roligare dyker upp.

Morsan ringde igår och ville ha hjälp med melodikrysset och jag hade inte hunnit lyssna på det så jag hjälpte henne med det jag kunde via telefonen och sedan fick hon klara sig till i morse. Vaknade vid 4 som vanligt, kollade på Lättlagat, försökte somna om, såg lite av Nyhetsmorgon och gick upp och åt frulle vid 8 och lyssnade på krysset via nätet, ringde morsan vid 10 och lämnade rapport och lämnade sedan in krysset via nätet. Jag tycker att det är ett hyffsat sätt att hålla sig ajour med dagens och gårdagens musik och sen är jag ju en sucker 4 kryss. Fan jag har ju inte läst dagens UNT ännu så nu får ni klara er själva, man måste ju hänga med och så får man ju inte missa Martin Kellermans Rocky, fan va han träffar bra, det finns inte ett djur i den serien som jag inte känner igen.

Ta det lugnt i den kommande värmen, drick mycket och om det är alkohol i det ni dricker, kom förbi och bjud lite ;-)

M

Inga kommentarer: