söndag, juli 01, 2007

Mucho trabajo poco dinero

Jahaja så var det söndag igen då...Tid för rekreation, kontemplation och massor av TV, sufning på nätet och lagoma doser av alkohol hela dagen. Jag är värd det för igår så var mina föräldrar här och hjälpte mig lasta av släpet samt riva och bygga staket gräva och rensa bort ogräs. När de hade åkt hem så fortsatte jag att sätta sten runt Pionerna samt hälla på ett par kärror grus runt om.

Har varit in på nätbanken och konstaterat att jag har 1500 spänn kvar att leva på fram till lön och då ska taket fixas så att det inte ruttnar på pga kondens som rinner längs takstolarna. Virke, skruv, spik takpapp och dyligt kostar ju inte smågrus direkt, men jag har en plan..., skämt åsido, så har jag redan spik och jag tror att det finns en rulle takpapp, annars får jag köpa budgetvarianten för en hundring rullen tror det räcker med 2 rullar. Skruven är billigt på Biltema och eventuellt så fixar farsan virket. Men det skulle inte vara så tokigt att för en gångs skull ha lite pengar över nån månad, som man kunde spara undan till oförutsedda utgifter så som hyra, mat och resor ;-).

Leila Lindholm...kan en kvinna se mer pilsk ut? Nu går programmet "Leila bakar" på TV4+, och visst vill man väl känna på hennes brön? Annars är det ju Per Moberg som just nu är världens coolaste kock, lite så där lagom respektlös i köket. Hur som helst, hungrig blir man. Ska nog värma på lite kött och slafsa upp lite potatissallad med mycket rödlök och slå upp ett glas rött, så ni får ha det gött så länge.

M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Maxivendel sa...

Obrigado Rodrigo!

Han har en sajt som säljer T-shirts med personliga tryck, kolla gärna in den. http://camisetapersonalizada.blogspot.com/