onsdag, augusti 08, 2007

Hipp hipp hurra

Allt verkar falla på plats, blommorna dör och vissnar, förmultnar och blir till jord. Jag har snart slut på lönen, men det kommer en ny om två veckor. Kyl och frys är fyllda, skafferiet likaså. Jag har gott om material till renoveringen av huset, men tyvärr ingen tid, ork och insipration. Nähä säger du då, men blogga hinner du? Ja, det gör jag för det tar en timma och en kvart hem med bussen, och batteriet i datorn håller ju bara i en halvtimme, så det gäller att skriva snabbt och spara ner för att kunna redigera när kvällen kommer.

Det har blivit lite sent denna veckan, har tittat på MASH på TV4+ varje kväll och sedan gått och kojat, för att vakna upp lagom för att se 2 1/2 avsnitt av Lättlagat, innan jag måste gå till bussen. Behöver jag säga att jag tittar med nästintill stängda ögonlock? Fan vad trött jag har känt mig sista tiden, lite snorig och allmänt hängig. Trots att jag rent psykiskt känner mig på topp, massor av trevliga tjejer som hör av sig för att prata lite, chatta och maila, så här eftertraktad var jag nog inte ens på 80-talet, eller jo det var nog lite mer intensivt då, men ändå. Känner mig verkligen stärkt av alla positiva omdömen som haglar.

Om ni klickar på bilden och tittar på den nedre liljan så kan ni se den lilla ligisten som äter upp mina och era liljor, en röd lite bagge med en enorm aptit på liljor. Jag säger bara DÖDA!!!

Nygren var förbi på jobbet och hade med sig ett internt WiFi-kort som vi testade på min bärbara, har ledsnat på alla sladdar, men jag hade ingen inbyggd antenn så det fungilerade inte som det skulle. Nu ska han kolla upp ett PCMCIA-kort istället. Nackdelen är att jag bara har en PCMCIA-port och skulle jag vilja kolla på TV via den bärbara så behöver jag den platsen, jaja, säger du, så jävla nödigt då, nej men ändå. Vi får väl se vad som händer.

Annars så flyter livet sin stilla gång, jag börjar se ett ljus i renoveringstunneln, har inte så mycket kvar att göra i de två rummen, men det är ju alltid nåt annat som skall göras och hinnas med. Har inte såmycket mer att säga just nu så tat lugnt så ses och hörs vi. Klapp på kinden.

M

Inga kommentarer: