söndag, september 16, 2007

Så går vi mot mörkare tider

Jahaja, händer ingenting...Nu då...Nej det händer fortfarande inget. Hösten suger. Fick visserligen kontakt med en del kompisar via Facebook.

Brorsan vart farsa igen 10 veckor tidigare än planerat, kul för dem, att få tillbringa en månad eller två på neonatalavdelningen, been there done that, det suger, jag lovar. De har ju en dotter på 2 1/2 sen tidigare, vilket gör det hela mer jobbigt än brukligt.

Annars så går det mot mörkare tider, min äldste son har fyllt år och har inte fått sin present ännu, vet inte om jag ska skylla på posten eller hans mamma. Han ringde idag och beklagade sig och jag var hård mot honom och sa att vi ses ju knappt, pga hans mor, och att han får ta upp det med henne. Som jag ser det så är det bara en advokat som kan göra nåt åt det och då blir det en förflyttning som gäller och det vill varken han eller jag.

Mamma och pappa var här och hjälpte mig med att fixa med fönsterfoder och listning och tapetsering, samt städning. Farsan och jag tömde "skräprummet" med Adams leksaker och tömde bitar av garaget så att jag kan få in bilen där i vinter. Så nu är det rummet fullt av köksutrustning.

Ekonomin är körd i botten och jag bävar inför den kommande månaden, det blir till att skyffla en del räkningar vidare till nästa månad. Det är dyrt att ha barn, som man inte ser röken av.

Ha det så bra i höstmörkret. Försök att härda ut, jag gör mitt bästa.

M

Inga kommentarer: