fredag, november 02, 2007

85000 i månaden, ja tack!

Jaha så var det fredag då...

I söndags så lastade jag av trädgårdsplattorna från släpet och bilen, sotade pannan och fräste lite golv samt bar in lite golv i huset.

I måndags jobbade jag som vanligt, samma med tisdagen, onsdagen osv.

Idag fredag var chefen in med en tårta och en vaniljlängd, som Nicke och jag delade på, de andra får skylla sig själva om de är hemma och är sjuka. Vi har jobbat på så bra och kommit ikapp med alla ordrar och börjar få upp ett litet lager, vilket känns tryggt.


Annars har jag på kvällarna mest suttit i gungstolen och chattat med mina nya vackra kvinnliga bekanta som lagt till mig som vän på Facebook, ja och så har jag ju pratat en del med Mr X också, så klart.

Tittade på mitt lönekonto, som nu är tomt, ja det finns 16 spänn där. Och när jag var på besiktningen av bilen idag så fick jag bakläxa. Så nu måste jag låna pengar av lilla mamma för att ta Forden till verkstan så att de kan byta ljuddämparen och bromsrören, faan vad det är skoj att vara bilägare, :-(

Jaja, jag har ju i varje fall mat i kyl, frys och skafferi, det är varmt i huset och jag är inte fysiskt sjuk, alltid nått sa han som...

Ni som har lite bättre ställt, än jag, kan väl skicka mig en tanke när ni köper den där prylen eller plagget som ni egentligen inte behöver, bara för att döva er egen ångest för att ni måste vara som alla andra. Mina tankar är hos de svältande barnen i de flesta länderna i Afrika och Asien, de har det betydligt sämre än jag. Att tänka så gör att jag, trots mina 16 kronor och 3 veckor kvar till lön, känner mig rik.

Ha en trevlig helg
M

Inga kommentarer: