måndag, april 28, 2008

Bengan och jag!

Barhäng, så har vi, Miss G och jag, varit på Vinordic 08. En orgasm i viner, röda, vita, rosé, champagne, cava, sekt, calvados, whiskey, rom, likörer, öl och en helvetes massa annat, såsom underliga kakor med fett från svarta grisar, torkad skinka på grissini och mängder av bröd.

Efter att ha provat ett antal viner och de gjorde sig påminda i miss G's blåsa och då hade vi bara varit där i en timma, ett antal timmar senare gav vi upp, ja provnings biljetterna var ändå slut :-(

Men ni måste väl medge att en sån här bar skulle platsa hemma hos vem som helst som gillar att ta det kallt ;-) och gissa vem vi stötte på, eller ska jag säga håvade in för ett kort samtal och lite beröm, jo Bengt Frithiofsson i en röd kavaj, trevlig kille. Tja vad ska man säga, förra gången jag var på Vinordic så träffade jag Peter Thustrup och drack rött tillsammans, för den som inte vet vem han är så kan ni ju alltid Googla upp honom, han är en grym jävel på vin.

Aftonen avslutades i G's lägenhet med räkpaj och ett försök att få i oss mer vin, vilket inte var så lätt, då vi redan konsumerat åtskilliga mängder, haha! Dagen efter, dvs söndag, försökte vi pussla ihop vilket vin som var det där goda och vilka som vi prickat för för att beställa, inte lätt. Man borde ha en videokamera på sig och filma hela tiden för att se och höra allt det roliga.

När jag sen kom hem till kära Tierp så hade ett gäng blommor slagit ut i full blom. Narcisser, Vårkrage, Pärlhyacinter och ett gäng småblommor typ Scilla. Skönt, snart är sommaren och värmen här. Ta det lugnt därute, puss och kram. M

Inga kommentarer: