onsdag, september 17, 2008

Entering the darkness..


Ock, ock, ock... så var det kallt och nästan frost på nätterna och sallad och blommor dör ut och vissnar ned. Man blir lite sorgsen och tänker att nu är det dags för ett halvår av pelletsbärande och frysande igen. Så vad har hänt sen sist? Aha, intressant, säger du det, haha. Själv har jag redan tagit 4 möss under diskbänken och är snart klar med växthuset, halva taket är på plats och det mesta av väggarna.

På jobbet flyter allt på och vi har ett lager större än någonsin. På fredag kommer det lite lammkött som ska hängmöras och sedan frysas in, mmm lamm med rosmarin, vitlök och vin. 20 Kg för en lusentapp är ett riktigt bra pris, visserligen lite eget styckningsjobb men det är det värt.

Yoda, som miss G's katt heter, bor hos mig för närvarande och har acklimatiserat sig och trivs storartat. Hon möter mig i dörren och gnider sig mot mig så fort jag gör något kommer hon intresserat och pratar med mig. På kvällarna ligger hon bredvid mig i soffan och på nätterna ligger hon på min mage eller bredvid mitt bröst, för att känna närhet. Hon har visat stort intresse för utrymmet under diskbänken men dit får hon inte tillträde pga slagfällorna som finns där.

Signar ut nu och lovar att komma in med lite färsk info så snart som jag hinner. Paddan fanns under det virke som jag hämtade hos min bror och körde till tippen.

Ha det så gott, puss och kram ;-)

Inga kommentarer: