måndag, september 01, 2008

Höst


Så var det September och hösten har gjort sitt intåg i vår grå vardag. Blommorna vissnar ner och endast ett fåtal höstblommande förgyller de få regnfria dagarna. Jag håller på med att bygga ett växthus av lite gamla fönster, hoppas kunna införskaffa en vinstock i höst och få ett litet utrymme att sitta och dricka vin på.

Miss G hade en katt för mycket och tänkte ta den till veterinären för att ge henne den långa sömnen pga att katten bara skapade problem. Jag såg ganska snabbt att det hela berodde på mobbing av den andra katten tillika favorit och sa att jag kan ta hand om denna och jobba med hennes självförtroende. Har nu efter två veckor fått en katt som hälsar mig välkommen hem och hon har dessutom slutat gömma sig och börjat visa intresse för annan mat än torrfoder.

Förra helgen så var vi, Miss G och jag, ute i skogen i en och en halv timma och plockade 6,4 Kg svamp, varav 600 gram var kantareller och resten Karl Johan och då orkade vi inte plocka allt vi såg, det skulle ju bäras hem och rensas också ;-)

Har säkert glömt att ta upp massor av spännande saker men men sånt är livet, ha det så gott.
Puss å kram på er.
Magnus

Inga kommentarer: