måndag, augusti 10, 2009

Så har det snart gått och tagit slut på sommaren och vad fick man ut av den då? Tja, jag har ju gått ner över 7 kilo och efter att ha spenderat dagarna på taket bland svart takpapp och således fått något som åtminstone liknar en solbränna. Funderar på om man kanske skulle bättra på den med att ta en välförtjänt semester i något varmt avlägset och billigt land. Eventuellt Tunisien, Egypten, Cypern eller dyligt, huvudsaken är att det blir avkoppling. Samla krafter inför den mörka och regninga höst som komma skall för att inte tala om den kalla och snörika vintern :-(

Har nu bara en vägg kvar att borsta och måla, men det finns ingen ställning där, just nu. Den ska jag bygga nu i veckan så att den kan målas i helgen, men först måste jag byta de brädor som är dåliga. Sen ska dörrarna få lite färg och en del fönster skall kittas om och målas. Vidare så ska skorstenen lagas för att den ska ju skos innan taket blir klart.

Finns det tid kvar så ska växthuset bli klart, samt den nya altanen som jag bara hann börja på innan byggställningarna kom på plats. Jag har redan kopplat in golvbelysningen i däckets främre rad. Skulle vilja hinna flytta på lite växter också och beskära lite träd, lägga färdigt gången på framsidan och laga skadorna i grunden. Med lite tur så kan jag höja altanen på framsidan med hjälp av en domkraft och ett gäng stadiga bultar.

Jaja, nu vet ni att jag inte ligger sömnlös med funderingar om att inte ha något att göra. Ta väl vara på värmen som snart avtar och njut av skog och mark. Miss G och jag har plockat ett par kilo kantareller redan och har då inte spenderat sammanlagt en timme i skogen.

Puss och kram och krama varandra i trafiken ;-)

Inga kommentarer: