onsdag, augusti 12, 2009

Svisch så var det redan onsdag och taket är nästan klart. Jag var upp på taket och murade en ny kant på skorstenen igår och idag blev det en tur till Jula för att köpa nya arbetshandskar och sen till Biltema för att köpa en VGA/RGB-kabel.

Väl hemma blev det lite sågning av ny vindskiva och av panel som vi var tvungna att ta bort pga att man spikat en plåt innan man satt panelen och den måste bort innan det nya taket kommer på plats.

N på jobbet fick äntligen sin nya TV, en Swedex med bokfanerram. Den hade en helvetes massa uttag som man smart nog satt så att kablarna pekar neråt. Vi provade att tanka över en film från min lilla blå till mitt nya USB-minne och satte det i TV'n och det var klart bra bild. Man får väl börja spara till en egen när den gamla 50"arn ger upp.

När jag tog Upptåget hem såg jag att de hade ställt tillbaka Näckens Polska på sin gamla vanliga plats, klart mer skinande efter renoveringen. Den vart förövrigt omnämnd av Owe Thörnqvist i hans Sommar-program.

Kollade efter "gratis" bredbandsuppkopplingar vid Centralstationen och det fanns inga, igår sökte jag medan jag satt på bussen och då fanns det fler än vad som fick plats på skärmen, tyvärr så flyttade ju bussen på sig hela tiden så man fick aldrig tid att koppla upp sig.

Nä nu ska jag fixa lite käk så ni får ha det så gott.

M

Inga kommentarer: