söndag, september 06, 2009


Halloj!!
Jaha, så var det söndagskväll igen och man har inte fåt mycket gjort denna helg heller. Efter fredagens jobb så åkte jag hem till mammsen och hämtade fönster och lite blommor och tog sedan vägen förbi Vendelskogen för att hämta lite kantareller. Miss G har sagt att jag får sluta med det nu, vi hinner ju inte äta upp allt, säger hon. Jaja vi får väl se...

På lördagen tog vi en sväng till tippen med alla sopor efter takbytet och en sväng till Emmaus för att lämna 7 säckar kläder, som jag tydligen inte passar i, inte pga att jag gått ner 7 kilo i sommar, utan att jag inte kommer att växa i dem. Sen åkte vi in och gick på marknaden vid Ulva Kvarn, det var fullt av folk som vanligt. Träffade en av de få bra lärare jag hade under min uppväxt, Kent Carlén, gymnastik enligt den gamla metoden, dvs hårt arbete med noggrann uppvärmning och inga svordomar. Slog mig att det är 27 år sedan jag gick ut gymnasiet, shit va mycket som hänt sedan dess.

Idag så gick vi igenom allt som ska med och inte, till Tunisien. Fan, får plats med mer än jag behöver i en liten väska och ska ha med mig två så att jag kan shoppa lite. Ryggan kommer dock att bli lite välfylld med kameror och dator, men det löser sig nog. Nu återstår bara strykning av kläderna innan jag kan packa ner dem och sedan göra iordning necessären innan det är dags för avfärd. Farsan kommer och hämtar oss i Gubbängen på fredag.

Hoppas att ni har det bra där ute, jag tar ett glas rött och en sallad och ser på 4ans nya pandemiserie.
Puss och kram
M

Inga kommentarer: