tisdag, oktober 06, 2009

Oldenburgs kryddor...

Så har Mikkelsmäss varit och då kommer ju höst marknaden till Vaksala torg, som i UNT salufördes som Distings marknad, som alla Uppsalabor vet, inträffar i Februari. Jag tog bussen ner på stan och inhandlade mina kryddor hos Oldenburgs, som vanligt och hittade en hel del nya roliga blandningar samt mina gamla vanliga klassiker. På vägen till tåget så tog jag en sväng upp i UKK eller musikens hus som vi säger i Uppsala.
Kom fram till centralen och tog en Metro och tittade på tavlan och såg 17:11, Tierp och ny tid på spår 8 och såg att klockan var 17:11 och sprang ombord. Vart LITE förvånad då tåget startade och åkte söderut... Jaja klev av i Knivsta och fick vänta 12 minuter till Upptåget kom och plockade upp mig för färd hem till Tierp.

Ringde och beställde pellets i torsdags och fick leverans i morse, snabbt jobbat och billigt dessutom, Sven Wollerts, lägg det namnet på minnet.

Nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av att få det varmt i hela huset.
M

Inga kommentarer: