torsdag, januari 14, 2010

Hej allesammans!
Vaknade i morse och tyckte att det var ovanligt svalt inne, 21.8 i vardagsrummet och det beroende på att jag gjort slut på den lilla ved som var kvar. Men när jag sen kom ut i kök och hall så visade det sig att det bara var 10 grader och att pannan lagt av. Fick snabba mig ner och sota och ladda på med mer pellets.
Nu har ju temperaturen gått upp en aning även i Tierp och det gör att pannan nu kommer att orka med att värma hela huset. Det ska bli skönt tycker både jag och miss G som i morgon ska till Läkemedelsverket och då tränger skjuts dit från Uppsala central.

Nu är det bara en vecka kvar till kryssning med ett fartyg som syns ofta i TV-reklamen, den med ett gäng kufar som står och dansar utan musik. Oturligt nog kommer lönen först på måndagen efter och som grädden på moset så ska jag till tandläkaren samma måndag. Det är min kanal leverantör som bjuder på resan, annars hade jag nog ställt in den och sparat pengarna till något kul, som att betala räkningarna t.ex.

Lite fukt i luften har gjort att allt gnistrar vackert och träden är kritvita ett par dagar innan avgaserna färgar dem grå igen, passa på att ta en promenad och njut av naturen i sin renaste form.

På lördag ska jag såga lite mer stämningsved, för nu kommer inte kakelugnen att behövas som stödvärmare längre.

På jobbet finns det hur mycket som helst att göra och ordrarna bara väller in, här märks inte någon påstådd finanskris av så man kan ju alltid hoppas på en lite löneförhöjning, speciellt eftersom det inte vart någon förra året.
Priserna har ju gått upp finanskrisen till trots, så då är det ju bara naturligt att lönen följer efter.

Ni får ha en god fortsättning på januari och 2010.
M

Inga kommentarer: