tisdag, januari 26, 2010

Skepp ohoj!
Miss G och jag har tillbringat helgen på Ålands hav. Jag fick en resa av Canal Digital och när vi kom till incheckningen så hade vi blivit uppgraderade till en A-hytt. Detta pga dåligt med resenärer, lönen kommer ju först den 25:e och januari brukar ju de flesta ha lite skral kassa. Passade på att köpa ny after shave och deo samt en del gott att dricka som inte finns på det statliga monopolet. Tråkigt nog så blir man tvungen att köpa allt drickbart i barerna då väskorna röntgas och all alkohol är belagd med ombordtagningsförbud.

I måndags var jag till tandhygienisten som skrapade tandsten och mätte djupet på tandköttsfickorna. Sedan hjälpte jag min far med transport av ett hemmagym. Han visade då på parkeringen en minibuss som någon satt eld på natten innan, bara tre platser från farsans bil. Dagen efter ringer han och berättar att någon satt eld på bilen som stod bredvid farsans bil. Med den följd att ena sidan på farsans bil vart totalförstörd, all plast hade smällt till och med kromet på handtaget hade bubblat upp. Man kan ju tro att det finns roligare saker att göra i Gottsunda, men där hade man tydligen fel. Nu kommer försäkringspremierna att gå upp igen, tur att man har eget garage och bor i lilla Tierp.

I övrigt händer just nu inte särskilt mycket, lite städning, pelletsbärning och vedsågning är det som tar min tid.

Gött mos på er
M

Inga kommentarer: