torsdag, januari 28, 2010

Snöfall

Kung Bore har varit på besök och som vanligt lämnat efter sig ett kallt vitt täcke av snö. Att jag hade skottat rent uppfarten samt gången till ytterdörr och pannrum brydde han sig inte om och snöröjningen i Tierp är förträfflig. När man vaknar och går ut strax efter sex på morgonen har de varit framme och samlat ihop till en vall utanför min uppfart, nåja det är snöfritt på samtliga trottoarer redan i ottan. Fortsätter det så här så får jag lagom med träning innan backarna i Lindvallen och målet för beach 2010 kommer att nås i god tid.

Har städat undan alla julsaker utom de som sitter utomhus då dessa har frusit fast och kontakterna finns under husgrunden det vill säga under en meter snö. Jag har dock bara tänt vid den tidpunkt då jag anländer hemmet från mitt värv. Nu återstår bara att tvätta om och torka och vika de barnkläder som vart våta i garderoben när röret sprang läck, är nu uppe i en fylld flyttkartong.

För övrigt är det mesta lugnt, miss G kommer hit i helgen och då får vi se om det blir hon eller Guldsaxen som får den stora äran att frisera min långhåriga hjässa.

Ha en trevlig helg allesammans.
M

Inga kommentarer: