måndag, februari 22, 2010

Hallå!
Helgen har varit rik på snö och kyla och i söndags tillbringade miss G och jag ett antal timmar med att söka information för att miss G skulle kunna ta sig hem. Banverket.se och SJ.se låg nere men Twitter.com funkade och det var många som delade med sig av den knappa info det fått på olika stationer.

I söndags fick jag tackla upp dörren och skotta mig fram till brevlådan för att få in tidningen, UNT's utdelare hade klivit ur bilen och pulsat i snön för att leverera "Nyan", starkt jobbat, ett jobb Posten aldrig skulle göra. Efter att miss G åkt hem tog jag itu med resten av uppfarten men då med slungan, men det är svårt då vallarna är högre än vad slungan orka kast upp snön.
Hade -25 grader i natt och det märks för det blir direkt svalare inne 12.9 i hallen men hela 14.4 i köket mycket pga att fönstren inte hann bli klara i höstas. Köksfönstret saknar smyg på insidan och ena hallfönstret där upp saknar tätningslist samt att uterummet är oisolerat och att badrumsventilationen går ut dit och då vandrar kylan in via ventilen.

Jag var upp på taket med en yxa i fredags och hackade bort all is då jag fått veta av takläggaren att falsarna släpper igenom det vatten som bildas under snötäcket därav vattenläckan i förra veckan. Så nu blir det till att hålla taket rent från större snömängd framöver. Alltid lär man sig något.

Ha en go vecka.
M

Inga kommentarer: