söndag, april 18, 2010

Vi har vår i luften, var har ni er?

Äntligen börjar det dyka upp lite färgklickar i marken, krokusar som redan börjat att vissna och scilla som finns överallt. Såg att min havtornsbuske bär på massor av bär, ska bli skoj att skörda i höst. Trots kryckorna så har jag varit ut och rensat bort fjolårsgräs med mera men jag kan inte bära bort det så det får ligga kvar vid sidan om. Jag har planterat 40 lökar Iris Hollandia och klippt bort hälften av vattskotten i äppelträdet. Jag skulle behöva gräva upp lite saker som behöver flyttas men kan ju bara stå på ett ben och får inte belasta det andra så det blir lite svårt och med en liten handspade kommer man inte långt.

Har nu helt slutat med Alvedon och foten läker på bra, har beställt sjukresa till Ackis på torsdag morgon kl 7.20 och ska röntgas 9.00 och träffa läkaren 9.50 och bussen hem skulle gå 10.30 så det var lite för tajt tyckte jag och bokade returbussen som går 13.15. Då kan jag ju hinna upp till banken och få en ny koddosa, eftersom batteriet håller på att ta slut. Med lite tur hinner jag in till Alina och kan klaga lite på den bärbara som strular med ljusstyrkan.

Helgen har mest bestått av TV och filmtittande samt lite samtal med grannarna som nu tittat fram efter vintern. De nedanför har i vinter skaffat en ny liten tax, då deras gamla hängde in skylten. Vi har premiärgrillat i uterummet, för denna säsongen, ätit bakpotatis och druckit massor av gott vin. När Miss G suttit och slitit med jobb på övervåningen har jag spelat spel på datorn och chattat med kompisar på nätet, samt läst lite skvaller på Twitter.

Har rensat lite på ett antal hårddiskar och har nu gott om utrymme, men känner ändå att jag är i behov av en lös enterrabytare som går på USB, kanske inköper en dylik hos Alina.

Glad vår på er och njut av solen, den kanske inte håller sig framme i sommar.
M

Inga kommentarer: