måndag, maj 24, 2010

Birka Paradise

I fredags så var vi och åt middag hemma hos en barndomsvän som jag inte träffat på 25 år. Hon är gift med en av snickarna i TV3's program "Simon och Thomas" och de har byggt ett fantastiskt hus på en höjd på Tyresö Strand, med en fantastisk utsikt. Det var mycket vi hade att prata om och klockan var efter tre när vi kom hem till miss G's lägenhet i Gubbängen. Eftersom vi tog bilen dit och taxi hem så fick jag ta bussen från Gubbängen till Skarpnäck och efter 55 minuter en ny buss till Tyresö Strand och sedan en liten promenad i uppförsbacke. När jag sedan kom tillbaks var det lagom tid att åka in till stan.

På lördagen var miss G och jag på kryssning med Birka Paradise. Det var första gången på nästan 10 år som jag åkte med Birka och den gången med Birka Princess. Hytten var i toppklass med TV och en massa kanaler, fin soffa och en lagom bred säng att kunna sova två i bredd och äkta klinker på golvet i badrummet. Snyggt inrett med tavla och fototapet.

Buffén var dock inget vidare så om vi åker igen så får det bli någon av de andra restaurangerna men det mest troliga är att vi fortsätter att åka med Viking Line som vi gjort i alla år. Visst hytterna är inget vidare, men buffén är bra och taxfree butiken lätt att hitta i till skillnad från Birkas. Underhållningen och discot var heller inte i samma klass, men så är ju passagerarna lite äldre på det här skeppet.

Ha det så skoj
M

Inga kommentarer: