måndag, maj 10, 2010

Jahaja så har det gått en vecka till och inte har man blivit adlad den här veckan heller. Var dock omnämnd på TV4 av Bo Holmström och av en ren slump så hörde både jag och miss G det hela. När jag sedan pratade med min far på telebobon så hade han också hört det hela. Det var ett inlägg om hemgång efter födsel och Ackis sk nya regler om hemgång efter 6 timmar.

Har retat mig lite på Sossarnas nya logga om "Sossar mot Storebror", men vad fan det är ju de som är storebror, jag menar staten för den som inte har alla riksdagsledamöter i pleningssalen!

Annars då? Jodå har varit hos sjukgymnasten och nu jävlar börjar det hända saker, får stödja på foten mycket mer och det börjar bli lättare att gå. Jag kan nu äntligen stå på bägge benen så pass länge att jag kan laga mat utan att bli helt slut i det friska benet. Och nu ska det bli promenader minst en halvtimma om dagen.

Mesta delen av dagarna sitter jag vid datorn, det har ju av någon anledning inte blivit vår än. Annars laddar jag upp bilder på nätet nu när jag gjort en backup på den nya HD'n. Allt finns att se på Panoramio.com eller Google Earth.

Väntar med spänning på alla fröer jag sått och ber till högre makter att det blir ett ogräsfritt år i år, eller är det att be om för mycket?

För den som är ute efter APK, så har Systembolaget bytt ut Oude Kaap BiB från 13.5% Ruby Cabernet till 14% Cabernet Sauvignon utan att ändra priset, dock i en ny färg, röd. Annars visade det sig att av de knappt 10 viner jag skulle vilja prova så fanns 0 på Systembolaget i Tierp men det går ju alltid att beställa via deras websida. Nu vart miss G glad. Jag säger oftast hemsida, precis som de gör på radio och TV, men det heter tydligen inte så, enligt G. Å andra sidan så handlar jag I affären och inte På den. ;-)

Ha en skön kortvecka och njut av den långa helgen som stundar.
M


Inga kommentarer: