måndag, maj 03, 2010

Så har Valborg passerat och våren gjort sitt stora intåg. Jag har varit till sjukgymnasten och fått råd och tips som jag redan visste om. Pannan har blivit sotad och fixad för sista gången i vår. Miss G var här i helgen och hjälpte mig med lite trädgårdspyssel.

Jag har planterat lite rödlök, sått lite vårlök, rödbetor, dill, sallad, gurkor m.m. Annars händer inte mycket, betalt lite räkningar och fört över en del bilder och filmer till den nya hårddisken. Så skönt att alltid ha tillgång till alla bilder utan att behöva peta i skivor på övervåningen. Nu gäller det bara att hålla lite struktur på det hela så att man lätt hittar alla alster.

Miss G och jag tog det lugnt och skippade gratis bubbel på Öfre slotts och en fest på Nedre slotts för att bara chilla lite hemma.

Mina första tulpaner slog ut igår och de första narcisserna idag, havtornet ser ut att klara sig trots grenbrott och det blir gott om bär, som det ser ut. Jag har beskurit rosorna och väntar nu bara på vackert väder så att jag kan sitta ute på en bänk med ett glas vin och bara njuta, om någon vänlig själ kommer förbi och häller upp och bär ut.

I morgon ska jag förbi sjukgymnasten igen och ringa och boka om tiden för röntgen på Ackis. De vill att jag kommer i 8:30 den 26:e och sjukbussen kommer fram 8:40!!! Sen vill de att jag kommer in dagen efter för att träffa läkaren, HALLÅ, samordna, tänk efter.

Jaja ni får ha det så bra, vi hörs och syns
M

Inga kommentarer: