onsdag, augusti 11, 2010

Slut på semestern...


Så var semestern till ända och tre veckor av sol och bad, läs jobb, har avklarats. Jag fixade lite med bilen, bytte bromsar, bromsskivor samt bägge bromsrören, tillsammans med morbror H. Tredje veckan gjorde vi klart golvet och garderoben i hallen. Sen åkte vi ner till Grundsund där vi bodde på Skaftö Golfklubb, för att närvara på en klasskompis bröllop. Vi tog det lugnt ner och det märktes på bränsleförbrukningen som höll sig under litern. Vi besökte Lysekil och lyssnade och tittade på direktsänd lokalradio, såg kyrkan och utkikstornet innan vi åkte tillbaks för middag med vin på hotellet. Bröllopet var jag ansvarig fotograf på och fick därför stå med hela församlingen i blickfånget. Brudparet sa JA och sen vart det middag och barhäng i församlingshuset.

I fredags när jag tog bilen till Uppsala så pajade bilens remspännararm och det gick loss på 4000 spänn, tur att det inte hände på vägen ner till västkusten. Var med miss G hem till min mor som lånade ut sin bil under eftermiddagen så att vi kunde åka runt och hämta upp min dator som blivit reparerad, shoppa lite mat och sen hämta bilen. På kvällen kom sedan tidigare nämnd klasskamrat med sin nya fru och hälsade på. Vi grillade och drack massor av vin, de sov över och åkte vidare på förmiddagen och miss G och jag fick hålla oss inne och titta på film på grund av det usla vädret, söndagen gick i samma tecken.

Varje dag efter jobbet har jag fortsatt med att fixa ny dörr och fönster till uterummet, samt att fräsa panel och måla densamma. Nu är det slut på virke men det går ju att köpa mer och måla densamma, det är inte mycket kvar att skruva upp och det ser SÅ mycket bättre ut nu när uterummet har samma panel och färg som resten av huset.

Ha det så gott och gå gärna ut i skogen och plocka svamp, men inte där jag går.
M


Inga kommentarer: