tisdag, augusti 17, 2010

Veckan som gått har jag fortsatt att snickra på uterummet och altanen, tills virket till uterummet tog slut. Har nu köpt in vad som kommer att gå åt till den sidan som jag tänker hinna med att färdigställa i år. Virke till altanen har jag redan, nu är det "bara" att skruva det på plats. Det tar längre tid än man tror och man rör sig ju inte lika snidigt nu när benet är stelt. Jag hoppas att altanen blir klar i år, skulle vilja hinna med att putsa lite på fasaden också.

I lördags åkte miss G och jag på en liten utflykt till Söderfors och tittade på Trägårn' och handlade billigt på MM, en lågprisbutik som har det mesta. Vi passade på at njuta av en glass i värmen, 28 grader, innan vi gjorde ett stopp vid engelska trädgården och tittade på den mindre kopian av Theseustemplet. När vi kom hem satte vi oss njöt av solen på framsidan för att sedan grilla lite i uterummet.

Söndagen slappade vi i soffan och efter att ha sett Brideshead revisited så åke miss G hem till Gubbis och jag gick ut i garaget och sågade till lite brädor samt grundmålade dem. Tog sedan hand om lite tvätt och disk. Denna vecka hoppas jag bli klar med första väggen på uterummets utsida.

Ha det gött
M

Inga kommentarer: