söndag, september 12, 2010

Hallojsan!
Har inte så mycket att berätta annat än att jag fortsätter att skruva på altanen. Jag hinner runt en bräda per dag eller i runda slängar 12 cm. Har snart kommit halvvägs men det är så mycket annat som ska hinnas med. På helgerna umgås jag ju naturligtvis med miss G och då blir det mest film och mat och vin.

Vi plockade kantareller förra helgen, runt 3 kilo och vi fick oss en rejäl promenad, trots att jag fortfarande har lite svårt att gå utan stöd, ska bli intresant att höra läkarens åsikter om ett par veckor.

Jag tog vägen förbi Kantarellskogen i Vendel i fredags och plockade på mig drygt 2 kilo kantareller, det gäller att fylla frysen som Robins pappa, i Bröllopsfotografen, säger. Miss G är en stor konsument av just kantareller så det gäller att hitta dem innan någon annan gör det. När jag kom knallandes där som vanligt så råkade jag på två snokar som hade det lite mysigt, men innan jag hann få upp mobilen så hade den ena snoken slingrat iväg.

I lördags gjorde jag mitt livs första Pastilla, jisses vilket jobb att köra efter receptet. Om jag nu gör det igen så kommer jag att göra på ett helt annat sätt och skippa koriander och lägga till en del annat. Men det vart hyfsat okej och sött och gott.

Vi tittade idag på Här är ditt liv med Världens bästa Kjelle Bergkvist, vilket program! Inte ett öga var torrt, vilken kille. Ska faan se om en del av hans grejjer bland annat Rapport till himlen och Silvermannen.

Ha det så gött folks
M

Inga kommentarer: