tisdag, oktober 26, 2010

På spaning efter den lön som flytt.

Veckan som gick flöt på bra, vi fick äntligen filt och kunde köra igång roboten igen. Jag var in på Bjoorn.se och beställde hem golvprover till Miss G's vardagsrum. Jag hann med att skruva lite på altanen och röja lite här och var och i lördags så var vi på kaninutställning på Möbeln.

Vi hann en sväng till XL-bygg och tittade på golv, men priserna var i högsta laget. Lyckades med hjälp av en rabattcheck från Konsum och de sista slantarna köpa mat för helgen och hade sen 25 spänn på kontot och 13 spänn på Konsumkortet. Det har kostat på att gå sjukskriven, lånade pengar av jobbet och betalar nu tillbaks 2000 i månaden en månad till och sen är jag skuldfri där.

Fick min lilla lön igår och satte mig vid datorn för att mata in alla vidriga OCR nummer och när jag var klar så var lönen slut, tur att det är gott om mat i frysen och skafferiet. Som tur är är det bara 30 dagar kvar till nästa lön :-)

Nej nu ska jag rota lite i lådorna efter lite prylar att sälja av så att man får in lite kosing, ha det så gott där ute i kylan. Här var det -6.4 i morse.

M

Inga kommentarer: