måndag, december 20, 2010

Permafrost dööööö!!!!!

Kylan har slagit till hårt mot Shiraz Castle och pannan har inte hunnit med men när man tror sig ha koll på den slår den till och jävlas. Hade 8.5 grader i hallen men lyckades lagom till helgen få upp temperaturen i huset mycket tack vare envishet och lite mildare temperatur ute. Hade så mycket som 27.2 i vardagsrummet men så i morse när jag skulle borsta tänderna fanns det inget varmvatten och jag fick snabba mig på med kläderna, packa väskan och gå ner i pannrummet och göra en snabbsotning av pannan, starta en ny eld, vänta för att se att den gick upp i värme.

Hann med bussen pga att föraren stod och väntade in mig, tur att man är stammis. När jag kommer hem så har plogfan som vanligt varit här och levererat en sträng med tungsnö blandat med grus :-( Pannan hade naturligtvis slagit av strax efter att jag åkt hemifrån och jag fick starta upp den på nytt så innan natten smugit sig in i huset så ska värmen vara på topp i pannan och jag kan sakta föra in den i huset.

Var in i Teliabutiken och skaffade mig ett kombopaket så från och med nästa år får jag en massa TV-kanaler och IP-telefoni samt ett bredband på mellan 6 å 8 Mb istället för 24 som jag har nu, men jag kommer billigt undan och får TV-kanalerna på köpet om man jämför med vad jag betalar idag, dessutom slipper jag ha bordsantennen framme.

I helgen har vi inte gjort någonting annat än tittat på film, TV och lagat mat. Vi har köpt hem all den goda julmaten och sett på småstjärnor som uppträdde framför COOP i Tierp. Jag har som vanligt också burit pellets och skottat snö av bara den.

Hoppas att ni får en alldeles underbar jul med mycket gott att äta, roliga klappar och lugn och ro så att ni kan ladda batterierna.

GOD JUL på er.
M

2 kommentarer:

Telia Kundservice sa...

Hej Magnus!

Kul att se att du tecknat vårat kombopaket! Då blir det ju en fantastisk start på 2011! Hoppas att du lyckas hålla temperaturen uppe i Shiraz Castle tills vi har levererat våra heta tjänster. :o)

Ha en riktigt God Jul!

Med vänliga julhälsningar
Fredrik Rasmusson, Telia Kundservice

Maxivendel sa...

Tack Fredrik, hoppas att era heta tjänster håller mitt hus varmt oxå, haha.