måndag, januari 31, 2011

Arbetsmyran antecknar...

Så var januari till ända och jag har fått reda på hur mycket el kan kosta, 4000 spänn bara för december! Sjukt, mycket beroende på den extrema kylan som var då och att pannan krånglade vilket fick till följd att elpatronen gick igång med alla 9 kW och då blir det dyrt. Ska nu investera i en luftvärmepump liknande de vi har på jobbet som trots kylan nästan klarade av att värma upp fabriken trots att den läcker som ett såll.

På jobbet har vi sjukt mycket att göra och därför har vi fått tillstånd att jobba över om vi har lust, och det har man ju om det finns cash att dra in så i fredags vart det 3 timmar och idag har jag jobbat över en timma, blir ju lite sent i veckorna. Men om allt går som det ska så ska vi vara ikapp på fredag kväll om det inte dyker upp fler beställningar.

Miss G kom och överraskade mig i onsdags, jag kom hem och tog in posten och gick sen ner i pannrummet och bar in 30 hinkar pellets. När jag sedan kom in i vardagsrummet så satt hon där och hade hällt upp två glas vin, vilken underbar flickvän jag har. Hon kom sen tillbaks i lördags på återbesök men var tvungen att jobba lite, som ni ser övervakar Yoda det hela från soffryggen.

Fick min första fulla lön, sedan olyckan, i veckan och det var skönt att kunna betala igen en del skulder och de flesta av räkningarna som legat på hög och när nästa lön kommer så blir det till och med en del pengar över och det känns bra, kan ju vara bra att ha när jag ska till Sälen och bryta det andra benet.

Ta det lugnt ute i halkan
M

Inga kommentarer: