söndag, januari 02, 2011

Gott Nytt År och god fortsättning.

Så har ett nytt år gjort entré och nu hoppas jag på¨ett bättre år än det förra. Miss G och jag var på lördagen till Söderhallarnas filmstad och såg på Svinalängorna av Alakoski, regi av Pernilla August, med det före detta paret Rapace. En mycket mörk historia men man kände igen mycket av företeelser och varumärken, kläder och loggor.

Söndagen åke jag hemåt i skaplig tid och stannade vid jobbet för att fixa handbromsen inför besiktningen i morgon, inte för att bilen går igenom men det är ett fel mindre att åtgärda. När jag kom hem hade plogbilshelvetet lagt en 80 cm hög sträng av tungsnö framför min infart, det tog mig två timmar att få rent så att jag kunde ta mig till ytterdörren samt få plats att ställa bilen utanför garaget. Vill jag få in den i detsamma så får jag nog skotta en timme till, minst.

Pannan var fortfarande igång, konstigt nog, så jag passade på att höja värmen i till huset och bar in lite ved och tände i kakelugnen. Har nu 21 grader i vardagsrummet och är på väg uppåt. I morgon har jag besiktning av bilen kl 7 här i Tierp och sen åker jag in och jobbar, kortvecka igen.

Ha det gött.
M

Inga kommentarer: