tisdag, januari 18, 2011

Töväder

Tö och snön på taket är borta, skönt. Var till tandläkarn i veckan, hade sotaren på besök och fick bilen fixad på verkstan i Bergsbrunna, bizzy week. När jag kom för att hämta bilen hade naturligtvis bromsarna frusit och de fick åka in till stan och köpa en ny vajer och montera den innan jag kunde åka in och få bilen besiktigad. Det hela gick bra och nu ska allt vara OK i ett år till, minst.

Efter besiktningen åkte jag och handlade och hämtade upp Miss G och så begav vi oss till Shiraz Castle för lite R 'n R. Värmen i huset är nu uppe i runt 20 grader och trots att pannan slocknade i söndags så gick värmen inne bara ner en grad innan det vände upp igen. Tror ni inte att pannan slocknade igår igen? Jodå, kom hem efter jobbet och skottade snö och skulle sen bära in mer pellets då jag hörde att larmet till pannan gick, lite svårt att höra det då jag har radion på i lurarna. Startade om pannan och efter ett par timmar var den uppe på max igen.

På jobbet går det bra, vi har ju fått förstärkning av an kille från Bangladesh och håller på att trimma in honom, han har lite svårt för språket men det talar ju klart bättre svenska än vad jag gör med Bengali, och då har jag ju ändå prenumererat på Fantomen sen 1976! Hajja, de har 1002 invånare per km2, vi har 2!

Visste ni att hela jordens befolkning får plats på Gotland? Jo, det är sant, ge dem 50x50 cm att stå på så får de plats :D

Näe nu ska jag svara på an del Tweets och kolla på TV via nätet, har en del att ta igen och har ni tid ta en koll på Lemmy Kilmisters dokumentär från 2010, så jävla guld!

Ha de gött
M

Inga kommentarer: