tisdag, januari 11, 2011

Varför gå i lera och sörja, när man kan gå på isen och ha det glatt?

De senaste dagarnas värmebölja har fört med sig att jag nu har 21 grader i hall och kök och 25 i vardagsrummet, trots att jag slagit av alla elektriska element. Har varit upp på taket och fått den all snö och is men det är fortfarande gott om den varan nere på marken, som ni kan se.

Kollar på TV4 och ett program om Den perfekta vaginan, sjukt vad folk gör för att media sagt att man ska se ut på ett visst sätt. Jag har visserligen sett programmet förut men eftersom jag knappt har några kanaler så står det mellan det här och en fransk dokumentär om Stalin.

På jobbet är det fullt ös och här hemma kan man numer våga sig ut i huset då det blivit varmt och skönt, inte så jävla roligt att laga mat och diska när det är runt 15 grader. Har funderat på¨en luftvärmepump, men gått på pumpen när det gäller placeringen. Där jag vill ha den så finns det inget utrymme, måste tänka om.

Saknar miss G som varit i Sundsvall i helgen för att träffa sin mamma och skriva tentamen, men med lite tur så ses vi till helgen.

Ta det försiktigt där ute, det gör ont i kroppen att halka.
M

Inga kommentarer: