söndag, mars 06, 2011

Våren är här.

Igår tog vi tuben till Farsta, för att besöka så gott som alla butiker, för att handla lite mat. Miss G var på jakt efter en väska och det hanns med att titta på en massa andra saker också innan det var dags att promenera hem till Gubbängen. I en butik fanns denna lampa som består av en plexiglasskiva som man borrat en massa hål i för att sedan trä i en massa plastslangar och några kristaller från en kristallkrona,

När vi kom hem frossade vi i ost och kex och såg på film innan det var dags för middag och Mellis 2011. Det var de 8 låtar som inte platsade från början i finalen och de var fan inte bättre nu, dock gick ju The Moniker vidare, vilket jag tyckte han skulle ha gjort från början.

Idag tog vi det lugnt och låg och myste i soffan tills det var dags att åka in till Söder för att gå på lägenhetsvisning. Två stycken ungefär lika stora, eller små, lägenheter i lagom bra skick, dvs inte allt för mycket jobb för mig. Den ena måste badrummet gör om i, vilket kostar en hel del och den andra behöver jag bara smälla upp en vägg i vardagsrummet. I den senare finns ett snyggt badrum med bubbelbadkar. Bägge har toppenfina kök med ny utrustning, så nu ska det bli skoj och se vad de kommer att gå för.

Nu sitter jag på Upptåget och är på väg hem för att se om pannan fungerar, bära pellets och sen hälla upp en god whisky som jag fick av världens bästa flickvän, och sen ta fram datorn och se om jag fått mitt bredband att fungera och i så fall om jag fått en massa TV-kanaler, kan ju bli så att jag från och med nu bosätter mig på övervåningen. Ja det är där mitt första jack sitter och således hamnar ju TV-boxen där också, men det går att sända signalen till vardagsrummet där nere, det är en kostnadsfråga, som ska lösas inom en snar framtid.

Njut av vårsolen och krama varandra.
M

Inga kommentarer: