söndag, december 18, 2011

4:e Advent, snart jul.



Denna vecka har det varit Musikhjälpen på sveriges Radio/P3 med Gina, Kodjo & Jason, mycket underhållande och en hjälp för de kvinnor/flickor som inte får gå i skolan. Just nu är de uppe i mer än 13 miljoner och hälften av det kommer från musikönskningar via mobilen, starkt jobbat svenska folket.

Arbetsmässigt denna vecka så hände det stora saker och nästa vecka likaså. Pga leveransproblem av rörnit så kan det bli en del frivilligt övertidsarbete i veckan och i mellandagarna, passar mig utmärkt då jag behöver alla slantar jag kan komma över inför resan till Thailand.

Klockan är nu 15.17 och jag passerar just Uppsala, himlen är mörk men affärernas ljusskyltar lyser upp staden. Jag är hemma om en dryg halvtimma och då ska pannan sotas och matlådor för hela veckan lagas till, katten matas och gosas med.

Denna helg tillbringades i Stockholm med Miss G, vi tog en promenad i regnet och tittade på Kinneviksgranen nedanför slottet, badade bastu i föreningens eminenta relaxavdelning och bara kopplade av.

Ha det så gott och passa på att njut av julen, trots att den är löjligt kort i år. Puss och kram och skål i glögg.
M

Inga kommentarer: