måndag, december 26, 2011

God fortsättning


God Jul och god fortsättning på er alla.

I veckan kom så äntligen våra efterlängtade rörnitar till jobbet, såg riktigt bra ut men de måste provas i maskinerna. Det visade sig att de var av prima kvalitet och det gick därför fort att köra klart en del jobb som legat och väntat. I fredags jobbade vi över och fick oss ett litet julbord i villan.

Efter jobbet var jag in till Uppsala fotografiska och skrev ut några bilder som ska till försäkringsbolaget, därefter var jag till Nallens och köpte lite Lego till Elias och tog sen bussen ut till Sävja för att överlämna paketet. Pratade en stund med Elias mamma och sen när jag skulle gå kom hennes andra två barn J & S.

På julaftons morgon var äntligen pelletspannan igång och hade då gått i hela 10 timmar, jag gav katten mat och tog mig sen till Gävle för att hämta upp Miss G. På vägen upp till Sundsvall tog vi vägen förbi Delsbo och lämnade en julklapp till Adam, han har nu längre hår än sin mor.

Väl framme i Sundsvall plockade vi upp Miss G's mamma och sen stationerade vi oss hemma hos Bubblis familj, där var även Miss G's far och hans sambo. Vi åt och drack gott och spelade spel.

Juldagen innebar jobb i form av röjning av en skrubb/klädkammare hemma hos Miss G's mamma, som snart ska flytta till ett roligare boende med jämnåriga kompisar. Därefter åkte vi tillbaks för att äta en riktigt god middag bestående av fylld kycklingfilé med rostade rotsaker samt basilikasås.

På natten drog sedan stormen Dagmar fram och fällde 4 granar av större modell, varav ett hamnade på vårt tak, dock utan synliga skador. Vi hade dock ingen el och fick därför dricka mjölk till frukost. Vi packade ihop oss och åkte hemåt. På vägen låg det fallna granar överallt men de var redan kapade så att man kunde komma förbi. Det såg ut som ett gigantiskt plockepinn. Massor av tåg var inställdamen Miss G hade tur som kom med ett som gick en halvtimma efter att vi kommit till Tierp, jag vinkade av och åkte hem och övervakade pannan som naturligtvis stannat pga elavbrott :-(

Nu följer två kortveckor så passa på att ta det lugnt och koppla av, det ska jag göra i vart fall :D

God fortsättning och gott slut på 2011 önskar jag er.

Inga kommentarer: