onsdag, februari 15, 2012

Snart blir det Thailand :D

Var till Miss G förra helgen och när jag kom hem så visade det sig att det varit lite kylslaget. Nu har det gått en dryg vecka och jag har fått upp temperaturen med cirka 4 grader på grund av pelletspannan. Jag har stödeldat med ved och dragit igång ackumulatortanken. Med den igång så sjunker inte temperaturen lika fort, när pelletsmatningen inte fungerar som det ska.

På jobbet så har jag i veckan som gick fyllt bilen med ved/packmaterial/pallvirke och eldat med det så mycket jag kunnat. Vi har knegat på och den nya packmaskinen är på plats men vi har inte haft tid att köra igång den. Vi har även fått upp rörnitsmaskinen och den har efter mycket meck gått igång och levererar rörnitar i frisk takt :D

Nu i helgen kom Miss G hit och vi såg på en del filmer och TV i det ena av två rum som gick att vistas i på grund av avsaknaden av värme.

Det är nu två veckor kvar tills vi ska till Thailand och hälsa på Bonden, en kompis från rugbytiden, som bor och driver boende och dykverksamhet där borta. Mycket att styra upp innan dess.

Hoppas att det inte blir så kallt den närmsta tiden så att jag kan lämna huset med den defekta pelletspannan och njuta i 3 veckor utan att få en skyhög elräkning.

Ha en underbar avslutning på Februari.
M

Inga kommentarer: