måndag, april 09, 2012

Glad Påsk!

Hoppas att ni fått mycket gott att äta och dricka i påsk. Miss G och jag tog en tur med Cinderella och träffade en av förra årets deltagare i Big Brother, åt middagsbuffé och drack vin.

Dagen efter gjorde vi våra inköp av alkohol och After Shave, Deo och godis m.m. samt åt en underbar brunchbuffé med vin. När vi sedan kom hem till Stockholm så gjorde vi lite inköp av saker vi skulle ha till frukost, då middagen som vanligt efter kryssning vart en pizza.

På påskaftonen gick vi och handlade lite inför middagen, åt mycket gott samt bastade i föreningens bastu, med kalla öl från båten och på kvällen såg vi lite på TV. Jag hade under dagen fått upp Miss G´s TV på väggen med det nya vridbara/tiltbara fästet som hon köpt av Deltaco via 24.se.

Idag efter en frukost för ett halvt kompani, så tog jag en titt på Miss G´s cykel som var i behov av lite TLC, punka på bägge hjulen, slapp bakbroms och en skruv som saknas till pakethållarfästet. Med lite tur kanske hon hittar nyckeln och kan ta med sig slangarna till mig i helgen så att jag kan fixa dem och sen serva cykeln när jag åker till henne nästa gång.

Sitter nu på tåget hem till Tierp där en överkelig kisse väntar och en tvättmaskin väntar på att matas. Sen ska ett par plattor öl läggas på kylning och barskåpet fyllas upp med de nya sorterna jag köpte på båten.

Ha en skön avslutning på påsken allihop och ta det lugnt i trafiken.
M

Inga kommentarer: