söndag, maj 13, 2012

Hockey VM, Nej tack!

Hallå där allesammans. Har haft en vecka fullspäckad som bara den. Har packat en massa prylar på jobbet inför leverans och meckat med packmaskinen och med roboten. Vi tog ett brejk och drog till Jönköping och Elmia mässan för att titta på lite kluriga lösningar, maskiner och material och all sköns plaster och roliga pryttlar.

Hemmavid har jag pysslat i trädgården och städat undan all gammal bröte som legat och skräpat i rabatterna och fortsatt med att tillverka en snygg sänggavel till Miss G. Den börjar likna en gavel och jag tror att om symaskinen går igång så kan den bli klar i veckan, trots kortvecka.

I fredags tog jag tåget till Stockholm för att chilla med ovan nämnda och på lördagen var vi på restaurang Stolen på Sibyllegatan på Östermalm, det var en helt OK förrätt, men huvudrätten hade jag gjort klart bättre själv och 295:- för ett mediokert vin var lite i överkant. Dock ett mysigt ställe och nära till teatern vi skulle gå på. Playhuose Teater som visade Stockholm. En föreställning om ett par som ska till Stockholm men som älskar intensivt och misstänkliggör varandra hela tiden, skuld och förväntan präglade föreställningen som var över på 75 minuter. Vi åkte då till ett hak på Ringvägen och tog ett varsitt glas vin, men kunde inte betala med kort då vinet bara gick på 90 spänn, fick ta in en skål nötter för att lösa problemet.

Idag söndag har vi varit till Biltema för att köpa in lite skruvar, kablar och kontakter till Miss G's TV, så nu ser det fint ut och inga synliga kablar ligger framme och eluttaget nere vid sockeln är ledigt att använda. Snyggt vart det, men dyrt. Nu hoppas jag att  jag får vila ett tag innan jag skall bygga upp en vägg i samma rum och sätta in en skjutdörr i samma vägg.

Ha en skön söndag och njut av solen som tittar fram lite då och då.
M

Inga kommentarer: