torsdag, maj 03, 2012

Sicken skitdag :-(

Åh vilken dag detta varit. I morse var jag så himla trött att jag knappt tog mig upp för att åka in till Uppsala och jobba. När jag väl kom till jobbet så strulade packmaskinen hela dagen och dessutom åkte jag på att handköra möbeltassar av en sort som det var slut på och spikplockaren fungerade inte nåt vidare.

Efter jobbet var jag på banken och där var det kö så när jag var klar så skulle jag inte hinna med tåget, gick in på bolaget och bunkrade. :-) När jag kom hem röjde jag i trädgården och fixade med Miss G's sänggavel som hon bestämt att hon vill ha efter ett litet tips från mig, att jag aldrig kan hålla min stora trut, det blir ju alltid jag som får jobba och fixa. Kom då på att jag hade paket på ICA och fick hasta iväg för att hämta ut då sakerna skall med till Hufvudstaden i morgon. Väl hemma visade det sig att jag inte har någon kontakt med resten av omvärlden då modemet inte hittar ut och då har jag varken TV, Internet eller telefon och efter otaliga omstarter och resetningar så ringde jag Telia efter 4 timmar och nu ska jag få modemet utbytt, då det krånglat en längre tid.

Annars då? Jo fan det är fullt ös på jobbet och förra fredagen var Miss G och jag på vinmässan i Älvsjö, lite ont om utställare men mycket underhållande och många fina och dyra viner provades. På lördagen tog vi en promenad från Globen till Kungsan för att se på de blommande körsbärsträden och alla människor som skulle fotografera dem. Sedan gick vi och handlade lite och tog lunch på Mosebacke och handlade lite mera vid Ringen på Söder. På söndagen åkte vi till Tierp och softade samt fick på nya däck på Råttan 8 på måndagsmorgonen, spolade av den och kollade så att allt fungerade så att den kan besiktigas. På tisdagen när Miss G övergivit mig vart det lite pyssel i trädgården, tvätt, disk, städ och tillskärning och målning av sänggaveln och skattjakt för att hitta verktyg att fixa till den med.

Ha en underbar helg, vi ska snygga till lite bakom Miss G's TV med lite kabeldragning som inte skall synas och sen gå på fest. Ta det lugnt i helgen och passa på¨att varva ner. :D

M

Inga kommentarer: