söndag, maj 20, 2012

Sommarn är på väg, har ryckt maskrosor till leda, så nu är det helt klart sommar!

Denna vecka har jag slavat vid den andra plastmaskinen då dennes husse är på fotvandring i södra Europa, närmare bestämt Korsika, vi har massor att göra och nu i veckan som kommer är vi totalt underbemannade.

Jag var till teleboboaffären i måndags och kikade lite på en HTC Sensation XL men fick veta att jag borde välja en HTC One X istället och att jag hade bara 2 dagar kvar på mitt abonnemang. Jag gjorde slag i saken och efter ett besök hos tandhygienisten i onsdags så knallade jag tillbaks och införskaffade mig en ny telefon med 8 Mp kamera 4 kärnor och en 4.7 tums skärm.

Hemmavid har jag fortsatt jobba på Miss G's sänggavel som nu börjar bli klar, letar nu efter en symaskin som skall finnas någonstans i huset, så jag kan sy ihop några remsor att klä gaveln på bredden. Idag skar jag till en toppskiva att kunna ställa lite saker på, som skall gå att ta den, så man kan gömma lite magasin m.m. bakom gaveln.

Idag så har jag pysslat lite i garaget med sänggaveln, ryckt lite ogräs och städat lite i trädgården, diskat, tvättat, städat, gjort matlådor  m.m. Nu tar jag mig ett glas gott att dricka och feswtar loss med lite QI och Come dine with me på BBC Entertainment :D

Ha en skön vecka ;-)
M

Inga kommentarer: