lördag, juli 07, 2012

Semestern är i sin linda...

Vi har tagit tillbaka lite verktyg vi haft utlånade, nu ska här göras prylar vi bara låtit andra göra åt oss och kan med stolthet säga att Skottens prylar gör vi själva. Vi avslutade sista veckan med en sjuhelvetes leverans till de största företagen i landet som är våra kunder och fick iväg 7 pall till en kund dagen innan semestern och sista dagen tog vi det lugnt och spelade lite kubb och åt korv, lufttorkad skinka, rostbiff och en massa annat gott som vi tog ett par öl till

Hemmavid finns det gott om arbete att utföra och denna semester satsar jag på att fixa till den gamla ruttna altanen. Jag har redan rivit en del och påbörjat bygget, men idag var första dagen jag kunde ta mig ner till XL-bygg för att köpa virke. Självklart frågade jag om man som Skotte arbetare hade rabatt och de var inte svårt att fixa, ändå gick kalaset på 795:- för två överliggare och en bänk.

Bänken är som ni ser klar, det som tar tid är att slipa alla stolpar rena från färg, att sätta upp staketspjälor går ganska fort. Tog högtryckstvätten och spolade av väggen och hälften av all färg försvann, tror det är dags att köpa färg. Satte även dit ett nytt handtag på dörren ut till trädgården.

Yoda höll sig inne hela dagen trots att dörren stod öppen ut till altanen, hon var ut i uterummet men gick aldrig ut på själva altanen, dock vart det ett himla jamande strax efter att jag hade duschat av mig slipdammet, då hade en stackars Talgoxe förirrat sig in i uterummet och Yoda ville ta en närmre titt, jag öppnade dörren och jagade ut den flämtande lilla pippin.

Nu går jag som sagt på semester, vet inte vad som kommer att hända men ska försöka att hålla er underrättade, njut nu av sommaren, den är snart slut.
Puss å kram
M

Inga kommentarer: