onsdag, juli 25, 2012

Semestern går mot sitt slut.

Hallå i sommarvärmen, ja det vart ju en liten gnutta värme till slut. I söndags efter att ha ledsnat på att jobba på altanen så packade jag en liten väska och åkte till Stockholm för att umgås med Miss G.

Vi chillade och sen på måndagen så tog vi en promenad till Söder för att ta ett par öl med Brorsan och hans fru på restaurang Pelikan, mycket trevligt gammalt ställe. Sen skulle de gå på fotbollsmatch med Hammarby men de gick med oss bort till Globen. Efter matchen kom de upp till Miss G på ett par glass vin ute på balkongen, mycket trevligt även det.

 Miss G och jag tog en promenad på tisdagen bort mot Hammarby sjöstad och avslutade det hela med en lunch på Skanskvarn, gott gott. Vid bordet bredvid satt hon som spelade lapplisa med Kim Anderzon i Sällskapsresan, Lottie Ejebrant.
 Idag tog vi oss lyxen att starta lite tidigare och vi gick direkt mot Hammarby sjöstad och tittade på alla läckra kåkar som alla har sjöutsikt. Det fanns hur mycket som helst att se, måsarna skrev och fullt av båtar i kanalen som skulle slussas.
 Det vart en lång promenad på drygt två och en halv timma, så givetvis måste vi ju hitta någonstans att klämma i oss lite kalorier som tröst :D Vi gick över Danviksbron och svängde av vid Fåfängan, tillbaka mot broarna som förbinder Söder och Gullmarsplan.
 Det fick bli på Thaibåten, en dagens för mig och en öl, mycket gott och mysig miljö. Efter lunchen så traskade vi hemåt och kollade sedan på datorn och det var nästan 8 kilometer vi knallat runt och sett de dela av Stockholm man tidigare missat.
Nu sitter jag som vanligt på ett tåg hem till Tierp, morgonens sol har bytts mot en molning himmel och har jag tur kommer Miss G förbi i morgon. Ska förbi XL-bygg och köpa lite virke till altanen, ta bort ett getingbo innan jag tar vinkelslipen och kortar av trappen så att altanen kan byggas ut.

Må så gott i värmen och glöm inte att dricka lite vatten också.
M

Inga kommentarer: