söndag, augusti 19, 2012

Byggare Bob till Er tjänst :D

Förra helgen hann inte Miss G med att plocka av de röda vinbären hon ville ha med sig hem för att ha i frysen och kunna ta fram lite då och då, fåglarna hade tid i veckan att plocka rent.
 Ser ut som att de även hade tid att börja smaka på de röda krusbären också, men de är inte lika goda att köra i mixern med lite kall yoghurt, kokosmjölk och honung, som vinbär är.
 I veckan hann jag klart altangolvet, som fick figursågas så att inga pennor eller mynt ska kunna slinka ner till källaren. Fick lägga det ganska tätt för att kunna följa det gamla golvet.
 Nu är det bara ett par sidor med räcke kvar och lite överliggare och ett par stolpar, ja ni vet hur det är, man kommer hem vid sex efter jobbet och hinner inte mycket efter att fått fram verktygen, om det inte regnar. I fredags var min far förbi med en flaska Amarone då det är Magnus idag söndag :D
 I helgen var vi runt till Bauhaus, Byggmax och Biltema och köpte prylar till Miss G´s nya vägg, vi åkte till Länna och fyllde bilen med isolering, dörr, beslag och skruv och sen la vi virke och gipsskivor på takräcket.
 När vi kom hem så ville Miss G gå på ICA och köpa mat till middagen, medan jag kånkade upp allt till tredje våningen, ett helsike att få upp de 25 kilo tunga gipsskivorna i den trappen som hela tiden svängde. När jag var klar med skivorna var jag helt slut i fingrarna och tog en paus för att snacka med en av grannarna, då kommer Miss G från affären, hmm.
 Jag satte henne genast i jobb och pga litet utrymme i trappen så fick vi ta in virket via balkongen och när virket var bärgat så tog vi oss en riktig byggjobbar lunch.
 Här är nästan hela ramverket på plats, det gick åt en hel del skruv och vinkeljärn och kvällen började närma sig och det var dags att lägga undan verktygen och chilla lite i soffan.
 Söndag förmiddag och ramverket är klart och isoleringen på plats. Inte mot kyla utan mot ljud, så att det inte blir som bongotrummor av väggen.
 På eftermiddagen var det äntligen klart med all gips, dörren på plats och nu återstår bara att remsa skarvar, spackla, slipa och måla, sätta lister och socklar och sen är det klart.
 Efter att ha jobbat som en slav åkte jag hemåt, men stannade i min lilla skog för att hämta lite kantareller. De här två småttingarna försökte gömma sig i en liten grotta.
 Storleken på denna var inte att leka med, fick ta av mig klockan så att man kan göra en jämförelse. Ha en skön helg allesamman. Puss och kram.

Inga kommentarer: