söndag, september 30, 2012

Så går september mot sin sista vila

 Har haft lite å göra och upptäcker att jag aldrig skrev något här förra helgen, kan ju bero på att jag inte tog tåget till Stockholm och Miss G, utan tog bilen för att få med alla verktyg och för att kunna ta oss till bygghandlarna. Som ni ser så är väggen spacklad och lite färg på plats samt lite foder och socklar på plats.

 Tele 2 arena börjar arta sig och det ska bli mäktigt att se någon av matcherna där framöver. Det byggs flitigt runt om och en ljudbarriär byggs längs vägen för att få ner oljudet från trafiken i närheten.
 Det vackra gamla tingshuset syns nu lite bättre sen man börjat köra på den nya vägen ut ur Stockholm, förr kom man upp underifrån men nu kommer man uppifrån och ner.
 På vägen hem förra helgen stannade jag vid min lilla svampskog i Vendel och fick en korg full av lite vanliga men mest rödgul höstkantarell, men för att få lite mer av den vanliga sorten så gick jag även en stund i min vanliga kantarellskog och fick ihop en bolagskasse till.
 På jobbet går det både bra och dåligt, så här ser det ut när det går dåligt, rörnitsmaskinen har krånglat lite beroende på dålig kvalitet på stålbanden. Annars har det gått bra, vi har haft mycket trevliga möten och växer som företag.
 En av få underbara regnfria dagar den senaste tiden, tyvärr kommer jag hem så sent att det inte blir så mycket gjort utomhus då det fort blir mörkt, men jag har det äntligen varm och gott inomhus. Kollade elförbrukningen för denna månad och jag ligger till ungefär som förra året, men då hade jag under månaden även gjort av med pellets för 3000 spänn för att få varmt.
Jag lämnar er ikväll med denna bild tagen från en av mina promenader med kollegan på väg från jobbet till city i Uppsala. Ha det gött där ute i höstluften.
M

Inga kommentarer: