lördag, november 03, 2012

November rain

 Hallå där drängar och pigor, ladies och ladies friends. Veckan som gått har varit full med små överraskningar, en del bra och en del dåliga. Jag vann 900 kronor att shoppa för hos Garageportexperten, det var ju bra då låsen till mitt garage är lite dåliga.
 Sen har jag tydligen enligt ett inlägg på Twitter kommit på andra plats i en tävling hos Fireball, vet dock inte vad det är jag vunnit. Trots ett par riktigt kalla nätter (-9.2) så är det varmt i huset, nu nästan 25 grader i vardagsrummet men då är det 2.6 grader ute.
 Lite tråkigt är att jag inte kan hitta felet på elen i vardagsrummet, ibland finns det el, ibland inte så jag kör hela vardagsrummet via en sladd från köket. I torsdags när Miss G kom på besök för att lämna Sissimo över helgen så slocknade lysröret i köket och jag fick laga mat i svagt ljus, det gick bra ändå då maten bestod av toast med chevre i ugnen med lite balsamico och honung samt sallad med valnötter.
 Tidigare på kvällen hade man från kommunen stängt av vattnet ett dygn tidigare än vad man meddelat på sin hemsida, allt pga av dåligt tryck i rören. Kul att komma hem svettig och inte kunna duscha :-(
 På jobbet går det bra och det är mycket på gång, storslagna planer som kommer att resultera i en tjänst mindre och det betyder att jag inte längre kommer behövas lika mycket i fabriken, så nu ska jag skolas om till lagerarbetare, ve och fasa :D Dock kommer jag ju fortfarande att få hoppa in då och då och producera tassar och allt annat som vi snart kommer att tillverka.
Jag hade hoppats vinna biljetter till nästa helgs mat och vinmässa i Stockholm, men än har jag inte sett några friplåtar. Detta skall dock inte stoppa mig från att deltaga och smaka på en massa godsaker. Nu ska jag se på Nyhetsmorgon med kissarna som verkar vara överens och ligger och myser på varsin plats i vardagsrummet med mig.

Ha det gött i novemberregnen.
M

Inga kommentarer: