söndag, december 09, 2012

Åker pendeltåg...

 Så var den först veckan i december avklarad, vid har fått gott om snö och kyla, som värst var kvicksilvret nere och nosade på -25.
 Jag har trots kylan promenerat ner på stan och passar på att njuta av all ljus konst.
 När det kommer en klass 1 varning från SMHI så slutar all kollektiv trafik att fungera, kom hem en och en halv timma senare än vanligt.
 Tur att man får lite ljusterapi på stan, för...
 ... så här ser det ut när man kommer hem och då är det först eldning i pannan som gäller, för att få upp lite värme inne. Pumpen funkar fint upp till -10, men orkar lite sämre ju kallare det blir därefter. Eftersom snöslungan kostar mer energi än den flyttar på snö så är det en stark rygg och skyffeln som gäller.
 I fredags vart det en promenad till det västra delarna av stan, för att se lite av de nya utsmyckningarna.
 Vid ån var det gott om ljusslingor och i Forex fönster var det tomt, de har flyttat till Kungsgatan på utsidan av Svava, blir lite lättare för än kommande turister.
 Carolinabacken var mycket vacker med alla de nya ljusutsmyckningarna.
 Slottet såg också vackert ut medan snön singlade ner.
 Vart otroligt förvånad och glad när jag kom hem och någon har flyttat bort all min snö som låg på uppfarten, nu kunde jag istället bära in ved till pannrummet och vardagsrummet. Fick helt plötsligt så mycket tid över att jag åkte till Miss G.
Det tar sig vid arenabygget. På vägen hemladdade jag mitt Axesskort och fick sedan i totalt kaos vänta på pendelltåget som var drygt 5 minuter försenat och monitorerna visade inte varifrån det skulle gå, sitter nu mellan Knivsta och Uppsala och hoppas att Upptåget väntar in oss. Nu är det bara tio arbetsdagar kvar innan julledigheten, ta det lugnt och ta hand om varandra.

Puss och kram i vintersverige
M

Inga kommentarer: