tisdag, juli 30, 2013

Tallinn, Estland, ytterligare ett land att bocka av på min Bucket list :D

 Ryktet om min död är betydligt överdrivet, har bara haft lite mycket att göra då jag har haft en veckas semester :D Här lite grönsaker och kött på grillen.
 Bordsskivan har jag gjort själv men virket tog slut till benen och staget, men det kommer, ett benkryss är klart.
 Spat jag köpte på Clas Ohlson via SAS Euro bonus på nätet är fantastiskt, bränner nästan lite i skinnet då man sätter sig i det 40 gradiga vattnet och slår på bubblorna :D
 Tog en tur till Stockholm i torsdags och tog med mig några coola vänner.
 Tittade på vår nya hemma arena som nu är klar.
 I fredags så gjorde vi som alla andra, hängde på TGI Friday, tog en kall öl i värmen med våra väskor packade för att ta oss vidare till Tallinn.
 Birger Jarlsgatan i Stockholm är nog en av de vackraste gator som finns i stan, här finns nog de flesta stilar i arkitekturen representerade.
 Ombord på fartyget som skulle ta oss på lite äventyr så åt vi, hyffsat gott, lite lite salt och smak men snyggt att titta på.
 Måste ha varit några magiska svampar i den rätten, :D Eller så var det den blonde som fipplade på inställningarna i mobilkameran :D
 Så här söta är vi ju egentligen, #nofilter, det är ett kärleksskimmer ni ser <3 nbsp="" p="">
 Nu lite matporr, började med lite fisk och skaldjur.
 Fortsatte med lite från salladsbordet
 Sen vart det lite asien OBS kolla in den gröna wasabirommen!
 Den rysk-ortodoxa kyrkan i Tallinn. Det fanns ju flera hundra hus som var vackra, men de får ni fanemig åka och titta på själva.
 Hängde lite med Jack Sparrow aka Jhonny Depp nära stora torget, men vi valde att ta en öl själva och det fick bli en A le Coq innan vi fortsatte mot vår lunch.
 Stan var full av pirater så det var bäst att smyga iväg :D
 Otroligt mycket vackra hus i denna stad, väl värt ett besök.
 Klassisk jugend, fanns på ett flertal ställen, sånna hus görs inte mer, synd.
Väl hemkommen och helt slut efter att från värtan släpat på all packning och sen upp i Miss G's lägenhet för ompackning, så kom jag då äntligen hem till Tierp med en packning på 51.1 kilo, har svettats i 2 dygn sedan desss :D

Ta det lugnt nu i de sista sommardagarnas värme och glöm inte att dricka mycket ;)

Inga kommentarer: