lördag, oktober 19, 2013

En händelserik vecka...

 Avslutade förra veckan med ett par kalla sånna här på Latitude-59 tillsammans med Nicke.
 På lördagen var jag in en sväng på Systembolaget i Tierp, där har de ordnat en lite läshörna för barnen där det finns lite vatten att dricka.
 På vägen hem från bolaget kunde jag för en gångs skull se hur vackert det är på hösten, det är ju oftast mörkt när jag kommer hem.
 Dags att ta in utemöblerna och kanske montera ner och kasta parabolen och parabolfästet samt dra in markisen helt och hållet?
 Katten Yoda, som älskar att klösa på trädet jag byggde till Sissimo, men hon gillade det inte, så jag tog hem det och snart måste jag byta ut repen som är helt sönderrivna.
 Om inte vintern tar detta späda lilla träd så får jag dra upp det med rötterna, för mellan plattorna ska det inte växa.
 Synd att elcentralen är så ful, annars skulle jag ha en fantastisk utsikt från mitt hus, så här på hösten, när löven blir gula och röda.
 Var till Konsum i onsdags kväll och då såg jag denna lönn som lyste som solen. Skulle besiktiga bilen på fredagsmorgonen och åkte till macken för att köpa nya torkarblad, fanns inte till min bil, när jag skulle vidare tillnästa mack startade inte bilen, fick hjälp att rulla igång den och åkte vidare och lät den stå på tomgång, inga blad där heller. Väl hemma så satte jag batteriet på laddning igen, den har stått på laddning i en vecka redan dagarna innan, det konstiga är att jag har bra lyse men ändå tänder inte startmotorn. Vaknade vid 4 och försökte somna om, omöjligt, gick upp och fixade lite och gick ut i garaget och bilfan vägrade att låta startmotorn gå trots laddning och ändå lyser strålkastarna för fullt,fel på länken mellan batteriet och startmotorn? Kan det vara ett startrelä?
 Nu börjar det hända saker på jobbet. Våra kunder blir bara fler och större och vi hinner inte med att tillverka tillräckligt, så nu bygger vi ut med en ny robot. Vi stötte på ett problem, pga lite dåligt minne hos vertygsmakaren. Verktyget går inte in i maskinen, så pga tidsbrist så skiftar vi robotarna och sätter in det nya systemet i den "gamla" plastmaskinen.
 Så efter 3-fikat i dag fredag så rev vi allt och började flytta på robotar och plockbord, tog den säkerhetsburen och städade undan all bös, monterade upp det "gamla" verktyget i den nya maskinen och, när allt var flyttat och alla kablar och luftslangar var kopplade och dragna var klockan 19:00
 Då gick vi alla (chefen, med dotter och hennes far, Nicke och jag) över till Latitude-59 och åt middag. Deras oxfilé med djävulsryttare är ju bara så god men jag ville prova någonting annat, så jag tog Steak Sandwish och den var också fantastiskt god, så var även den iskalla ölen från norr :-)
Efter det gick vi tillbaka till jobbet och gjorde klart så mycket vi hann, så att Nicke kan programmera om roboten i morgon. Jag fick skjuts ner till stan men missade tåget med 20 sekunder, så jag slog mig ner vid Pestbyrån och kopplade upp mig på deras Wifi, köpte en Cola för 21 spänn, får 6 flaskor kolsyrat vatten med citronsmak för det priset på Lidl eller Konsum! Var hemma lagom till 23-tiden och nu ska jag ta mig en rejäl stänkare så att jag vaknar upp utvilad i morgon :D

Ha det gött, åker nog in till jobbet i morgon  trots att jag är ledig och ser om vi kan vända på den andra plast maskinen, skulle ha fått besök av Miss G, men det verkar som att hon inte kan komma. Ta det lugnt där ute i snöslasket, det var rejält halt i morse och nu på nattakröken.
<3 p="">

Inga kommentarer: