torsdag, oktober 10, 2013

Höstmörkret har gjort sitt intåg

 Hallå där, tog en öl som hastigast på Latitude-59 i fredags, de har ju Uppsalas kallast så man kan tugga lite ölkristaller i skummet.
 På väg ner på stan såg jag att de äntligen, efter ett och ett halvt år, fått igång cyckelpumpen vid Haglunds bro. Bättre sent än aldrig, men nu kommer ju snart vintern och de måste ta bort den igen :D
 Lite höstglöd på Österplan när solen visade sig, drog till sig folk med mobilkameror likt de i Kungsträdgården när körsbärsträden blommar.
 Inte direkt en av Uppsalas mest kända platser men den har dock fått ett eget namn.
 Brittsommar, på min födelsedag visade sig solen och det var 17 grader när jag promenerade ner på stan, en del gick runt i bara t-shirts.
 Äntligen kom en lösning på problemet med läckaget på den lilla hängrännan ner mot källaren, några snöras skydd som hindrar stora massor snö och is att rasa ner och förstöra den lilla hängrännan.
 Den stora dagen på året då det tar mig ett par dagar att tacka av mina vänner, detta år vart det cirka 200 personliga tack, det från Google fick dock inget svar :D
Som vanligt så inköptes det 5 korvar av olika slag för en hundring på marknaden och lite kryddor då höstmarknaden besökte Vaksala torg, precis utanför min gamla högstadieskola. Som vanligt blir det färre bilder så här års pga att jag står inne i fabriken om dagarna och att det är mörkt ute när jag är ledig, men något skoj ska jag väl kunna visa er fram över. Ha en skön Oktober. <3 p="">

Inga kommentarer: